Sunday 17 May 2015

Fishkus rybí a seafood festival

Sobotní slunné odpoledne zve ven. Už  letní slunce se opírá do starých rámů oken někde ve Vršovicích. Ulice mají tu správnou ospalou atmosféru, kterou lehce rozechvěje občasný vánek. Sedím nad ne-uplně-smyslem naplněnou prací, její výsledek je nejistý a vzdálený. V. se mi ozve, že určitě bude potřeba obědvat, posílá mi odkaz na Fishkus. Dnes na náplavce mají ryby a jejich tisíc tvarů, vůní, chutí. Za minutku jsem dole, jedeme na Smíchov, kde ty rybky ňamky zbaštíme. 

Celá akce je dobře zorganizovaná, mezi jednou a třetí, kdy tu jsme se dá normálně procházet celým prostorem, nikdo mi nic nevyráží z ruky, fronty jsou unosné, ceny přiměřené, místa k sezení dostatek. Za vstup dáme 30 Ká a dostaneme jakýsi prefabrikát koření od Vitany, chápu to jako sponzorské promo. Na padesát stánků nabízí své různé variace na ryby a mořské plody jako takové, krom pár zatoulaných stánků s knihami nebo kořením u každého postává ochutnávající hlouček . Atmosféru dokresluje mezi stánky instalovaná hudební produkce, cvičení lachtani a akrobati na mořských koních. Dobře, už si začínám vymýšlet. Takže radši fotky.

 Festivalové veselí pod blankytnou oblohou
 Předkrm - smažené grundle, pojídám je jako oříšky.
 Můj hlavní chod, burger s černé tresky, ze stánku hoopaloola tududum
 Treska ať už byla za života jakkoli zbarvená chutná skvěle, v jednu   chvíli je cítit, že to kuchař přehnal s cibulí, ale celkový dojem z jídla velmi dobrý.
 Takhle to vypadalo u stánku chorvatskeryby.cz
 Pan a paní Krevetovi
 V. říká že chutnají skvěle
 Pro mě jednoznačně první černý hřeb návštěvy, sépiová zmrzlina s  griliášem a karamelovou krustou. Chuť sépiové zmrzliny je mírně slaná, ale velmi příjemná, plná. Vzhledově si nezadá s ropnou skvrnou na pobřeží Antarktidy, chuťově extáze. 
 Paella od El Centra, které tu mělo také svůj stánek.
 A druhý hřeb celé návštěvy - ústřice, dle prodávajících dnes ráno vylovené a přepravené vládním speciálem na tuto akci. Tak určitě.
Takové gumové hádkovité cosi. Tak zas příště.

1 comment:

  1. ...a já plná lítosti nad tvým promarněným mládím :-)) :-))
    můj dojem,že v sobotu doháníš spánek po náročné noci ve službě a zdá se ti o davu lidí kolem Vltavy...
    puss maM

    ReplyDelete