Friday 15 November 2013

Můj šálek kávy

Postupná ikonizace kavárny Můj šálek kávy, která vyvrcholila oceněním Kavárna roku na Czech Bar Awards 2013 znovu vzbudila touhu vypít si tady ten svůj šálek kávy. Ano pane profesore, záměrně nepoužívám germanistické "můj". V očekávání nátřesku jsem dopoledne rezervoval na čtvrtou hodinu, nejspíš čas, kdy se z okolních kanceláří začínají trousit první nedočkavci. Nebo spíš ti přehnaně horliví jdou na svůj coffe break, aby v klidu mohli promýšlet plány na ovládnutí světa zpoza počítačového monitoru s kalkulačkou v ruce. Odbočka. Slečna v telefonu byla milá, rezervaci nám ráda udělala. Teď už zbývalo jen projít podzimní Prahou a usednout k teplému nápoji v příjemném prostředí.

Webové stránky kavárny hlásají jednoznačnou provázanost s už docela profláklou pražírnou doubleshot, pravda, byli první, na to se vzpomíná do smrti. Ruku v ruce vstupujeme s BM dovnitř, k pultu na kterém dominuje nádherné espresso. Po chvilce zmatkování dostáváme místo "pod knižnicí", jdeme se usadit do pohodlných křesel. Kavárna příjemně bublá, i když jsou stoly s různorodými židlemi nebezpečně blízko u sebe (ostatně tak jako v každé správné kavárně), nerušíme se s ostatními hosty, právě díky rozhovorové kulise. Nic jsme nejedli, takže jídlo nehodnotím, nabídka mám ten pocit čítala polévku dle denní nabídky plus asi deset jídel včetně desertů.

Nápojový lístek je tak akorát stručný, na mě asi trochu moc stručný. Hned vysvětlím. Kávu tu připravují buď jako espresso, nebo filtrovanou - chemex. Hotovo. Na jednu stranu je to příjemné, žádné velké přemýšlení, dám si buď rychlou verzi nebo chci povídat nad pomalou verzí. Na stranu druhou zamrzí absence jiných filtračních metod, byť jen těch základních. Možná však, že jsem sám, kdo rýpe. Co se jednoznačně vytýkat nedá je jednoznačně počet druhů káv. Tři druhy jsou tak akorát, abych měl pocit výběru, zároveň se neztrácel. Dále jsou na lístku limonády, čokolády, čaje, rumy... a vína.

BM si objednává zázvorový čaj, já si vyberu Panamu, protože Costa Ricu i Keňu znám. Je tu skutečně příjemně, čas tu plyne kavárenským tempem, ale to nebude jen tím místem, spíš společností. Dostanu kávu. Jak už jsem si u doubleshotu zvykl, praží trošku víc, tento styl Panama splňuje beze zbytku, je kořenitá, spíš s tóny kakaa, zemitosti, rustikálnosti. Slečna servírka mi spíš rozkazem sdělí, ať "to nechám chvíli odstát, že to tak bude lepší." Rada ok, tón ne ok. Navíc BM dostala místo zázvorového čaje mátový, což jsme sice rychle vyřešili, ale ... budiž, stává se to. Čerstvý zázvor, jednoduché, efektní a chutné (podle slov BM). Navíc vtipně vymyšlená designová keramika.

Můj šálek kávy by se jednoznačně mohl stát i tím mým. Pracuji odsud kousek, kávu tu mají dobrou. Jeho startovní pozice v mém hledáčku byla však tak vysoko, že prece jen body spíš ztrácí, drobnosti v práci obsluhy, užší nabídka filtrů. I přes to je celkové hodnocení kladné, čtyři ouška od kávových šálků to vyjadřují dostatečně.




No comments:

Post a Comment