Saturday 8 February 2014

Jakoby

V hlavě mi ještě zlehka tepe včerejší noc, ale je pravda, že už ten rytmus polevil z divoké samby na poklidnější walz. Večery, které začnete v podniku, jako je Jakoby, mají tendenci toto způsobovat.

Přijíždím do moravské metropole a města, které má v mém dosavadním životě jedno z nejsentimentálněji kolorovaných míst. Brno. Rýmuje se s dravým zvoláním "Srno!". Se svým skromným majetečkem (tentokrát táhnu rodičům tiskárnu a notebook) se procházím ulicemi centra, je zvláštní klid, jako by zadržený dech s nutkavým očekáváním. Projdu kolem Baru, který neexistuje, po levé straně mám Výčep Na stojáka, před sebou Jakoby. Tak mě tu máte, Jakoby!

Vcházím před osmou a restaurant je už plný. Manažer se usmívá, usadí mě na bar. Pozoruju precizní práci obsluhy, sleduju, jak to tady vlastně funguje. Vsází se tu na perfektní servis, moderní, stylové i když lehce fádní prostředí, jednoduchou gastronomii a širokou nabídku nápojů.

Začínám nostalgicky espressem a colou, tak jako jsem si je objednával, když jsem tu ještě studoval. Mléko na dotaz odmítnu, přes to ho vzápětí dostanu. Zvláštní. Káva je průměrná, servírovaná jen tak, cola je cola. Začínám se po celém týdnu uvolňovat, zjišťuju, že jsem tu dobře. Ojednám si plzeň, restaurace se profiluje jako pivní. Pivo je perfektně ošetřeno a proto skvěle chutná. Během večera si všimnu, že tady umí natočit i mlíko a šnyt, dvojnásobné potěšení, protože tohle se kromě Lokálů moc nenosí. 

V tuto chvíli si již rozrostlá společnost vybere z lístku lahev Pálavy z Hnanic. O kvalitě výběru polemizovat nechci, co se týče servisu, všechno je na jedničku. Víno tu nechají stát na stole v mírně bizarně vypadající plastové tašce, která drží tvar. Inu někdy je méně více. Sklo je kvalitní a vhodné. V neposlední řadě i cena lahve pod třista korun potěší, konečně se začíná chápat, že nejlepší víno v restauraci je to, které se prodává, a to ne třikrát až pětkrát předraženě. K vínu a vůbec pití horké mandle, v hojném množství.

Víc jsem tohoto večera nestihl, ale Jakoby je jednoznačně podnik, do kterého se chcete vrátit. Jen tak na pivo s přáteli, na schůzku téměř jakéhokoli charakteru. Večery tu jsou zjevně rušnější, proto je moudré rezervovat. Personál je milý a ochotný, ač v pokročilosti večera jsou někteří hosté problematicky se pletoucí. 

Jakoby dostává nejen za slovní hříčku v názvu (srovnej:lokace) čtyři plastové tašky na víno. Doufám v brzkou opětovnou návštěvu.

No comments:

Post a Comment