Saturday 10 December 2011

Oběd v ... El Centre


Úvodem chci vyjádřit nadšení z moderních technologií, tak jako Nezval nebo Čapek, jsem udiven, plný hrdosti na pokrok lidstva. Konkrétně mluvím o svém chytrém telefonu v kombinaci s aplikaci lunchtime.cz, která se zdá pro mé potřeby nepřekonatelným pomocníkem. Ony hračičky umí určit Vaši polohu, zobrazit nejbližší restauraci s nabídkou obědového menu. Potom už zbývá jen se rozhodnout. Vyrazit. Slečna FF zvolila číslo 200, odpochodovali jsme tedy z Malostranského náměstí do restaurace El Centre - Maltézské náměstí.

Už při procházení nabídky lunchtime.cz mě restaurace zaujala svými cenami. Menu tady stojí sto korun, přesně. Po psychologickém nátlaku 99, 97 a 89 korun to docela potěší. Nabídka je prostá. Máte na výběr rybu ... nebo rybu.

Restaurace je situovaná v jednom z rohů náměstíčka, je docela nenápadná, i když vevnitř překvapivě prostorná. Po vstupu Vás ovane cigaretový dým, tedy pokud použijete vchod z průjezdu domu, na opačné straně se nachází vchod do nekuřácké části. Před ním stojí nádherná tabule ve stylu : "dnešní nabídka - ryba - 100 CZK". Inu, v jednoduchosti je síla.

Přivítá nás španělská číšnice, dá se to říct na první pohled, usadí nás, dá nám lístky. Co si dát na pití? Dnes shodou okolností na pivo nemám náladu (Díky mamíííí!). Zatím paní usazuje další hosty, hovořící španělsky. Z reproduktorů hraje docela poslouchatelný španělský pop, pánové u vedlejšího stolu taktéž konverzují španělsky. Okamžitě začínám mít pocit, že volba byla správná. Pokud sem chodí španělští turisté, asi ví proč.

Nakonec si objednáme, shodně se slečnou FF, obdobu naší houby, nápoj zde zvaný calimocho, kterou slibují podávat s ledem. Dostaneme ji bez ledu, ale po prosíku u baru je vše napraveno. Houba chutná...no jako houba.

Já jsem od prvního okamžiku rozhodnutý dát si rybu, slečna FF bere špíz. Čekáme. Najednou se zpoza baru začnou ozývat zvýšené hlasy, nejde je úplně přeslechnout. Personál na sebe křičí, což zpočátku komentuju vtipnou glosou, odkazujíc na španělský temperament. Když ale zvýšené hlasy přerostly v hádku, (ještě docela trapně českou -o množství vykonané práce) bylo to nepříjemné. Obsluha se nehádá ani s hosty, ani se sebou navzájem.

Nicméně po této nepříjemné epizodce konečně jídlo. K oběma chodům jsme zvolili hranolky. Ty byly skvělé, tenké, dobře upečené. Moje ryba se nakonec ukázala býti třemi rybkami, máslové chuti, trošičku po rybině cítit byly, ale jinak příjemné překvapení. Věc která mě naprosto odrovnala byla karotka kterou byly rybky podloženy. Mám pocit že to byl nejlepší kousek upravené zeleniny, který jsem kdy jedl. Jemná, plná chuti, kořeněná, vynikající. Dále klasická česká přízdoba. Slečna FF volila skvěle, kuřecí špíz se slaninou byl delikátní, bylo ho hodně a vůbec to byla dobrá volba. Opět jednoduchost, která se vyplatila.

Přiznávám, neochutnali jsme typicky španělská jídla, které tu v hojném množství nabízejí. Snad to v budoucnu napravím. Porce však byly přiměřené, prostředí stylové, až na exces obsluhy servis v pořádku. Pokud Vás tedy tak jako mě láká Španělsko, proč nezačít třeba v El Centre.

1 comment:

  1. ....tvoje volba mě úplně nadchla,i ty hranolky
    bych nakonec brala.a pokud jde o snoubení,pivo by asi fakt nebylo to pravé.nějaká decinka bílého....

    ReplyDelete