Friday 13 January 2012

Večeře v ... Restaurace Antal

Pondělí se ukázalo býti ideálním dnem na malý výlet do hospody. Praha 4 mě ze zjevných důvodů přitahuje čím dál víc, takže když T. rozhodl, že "zajdeme do Antalky", nebylo už skutečně co řešit. Sraz byl na Budějovické odkud je hospoda Antal, co by kamenem dohodil resp. hned jak vycupkáte z metra.

Ratejna je to impozantní, lehce pod dvě stě míst k sezení plus v letním období zahrádka zvící velikosti dalších sedmdesáti míst. Dneska je hnusně, fouká a česká zima nezima zase obtěžuje. V lokále je útulno, sedáme si na poslední volná místa. Většinou tady mají plno. 

Prochází kolem nás číšník, houknu: "Dvě piva!". Jeho jedinou odpovědí je jakýsi pazvuk "ehhmedjjj". Na tomhle by pánové ostřílení matadoři, sežrali jsme moudrost světa, ke všem hostům se chováme jak k štamgastům v páte cenové, mohli zapracovat.

Po pár pivech dostaneme hlad, jak už to tak v osm večer bývá. T. si objedná klasický smažák, já si dám grilovaná játra. Obě jídla jsou ucházející, játra za 125 jsou velká, šťavnatá, grillovaná. Ve skutečnosti jsou velká jak ze zmutované krávy. Směšná ozdoba z mrkve a pár snítek rukola-like zelené trávy jsou tak trochu navíc.

Antal je obrovská hospoda, kde točí plzeň z tanku. Stojí tu 36 Ká, chutná tak nějak ekvivalentně. Na webu je několikrát zmíněno, že zdejší obsluha pípy ovládá magické umění natočení piva na jeden zátah zvaný "hladinka". V nápojáku je dokonce výslovně uvedeno - pivo se točí "na hladinku" nebo nadvakrát. Zajímalo by mě jak by se obtloustlý vousáč tvářil, kdybych si objednal plzeň, "ale nadvakrát prosím." Praktikují tu také jeden velmi příjemný postup. Když dopijíte, už Vám na stůl přistane bez řečí další plznička. To se mi líbí!

Manýry obsluhy už jsme probrali, co mě fascinuje jsou záchody, čůráte do skleněného korýtka, umyjete si ruce ve skleněném korýtku (ne tom samém), a navrch všechna elektronická sanitární technika funguje, oh yeah bejby!

Platit můžete všelijak, nemají problém s kartou, stravenkama. Hospoda s dobrým pivem na příznivém místě je to na co Antal vsází, co mu vychází. Obsazenost je veliká, rezervace přijímají jen ve vyhrazených hodinách. Tak šup na plzeň.





2 comments:

  1. A točí tu hladinku na míru nebo pořádně pod míru? Chodil jsem tam loni a předloni celkem často a pokaždé jsem dostal dost přes centimetr pod míru. Když jsem si slušně stěžoval, absolutně arogantní obsuha měla blbé komentáře, po přinucení jen k dotočení piva mi přinesla jiné, tentorkát JEN necelý 1 cm pod míru po spadnutí pěny (moje původní pivo dostal jiný host :) ). Chuťově je sice lepší průměr, ale tohle je dost sprosté, obvzlášť když je to u každého piva a při každé návštěvě. Jinak jídla se kvalitou hodně liší, nějaká jsou výborná, nějaká zas chuťově podprůměrná, i když pěkně naservírovaná. Doporučuji dobrý, ale často přesolený guláš nebo svíčkovou, která chutná jako rajská omáčka, opravdu exotická chuť, která svíčkovou moc nepřipomíná, zatím nejhorší svíčková, kterou jsem jedl (měl jsem ji tam 5x v průběhu 4 měsíců, byla stejná, tak to bohužel nebyla náhoda). Přijde mi, že si restaurace hraje na víc, než je. Stačilo by celkem málo a bylo by to OK.

    ReplyDelete
  2. Podmíru piva jsem kontemploval při první návštěvě, což už je nějáký ten pátek. Vzhledem k tomu že sem páchnu jednou za uherský rok nemám srovnání, souhlasím ale s tím že ne každé pivo je stoprocentní. Snažil jsem se to naznačit v té části kdy mluvím o objednání piva točeného na dvakrát... Z pěti piv byly tři v pořádku, dvě by nedošly ani kdyby měly trekingové hole. takže rozporuplný výsledek, souhlasím

    ReplyDelete