Thursday 9 February 2012

Oběd v ... Restaurace U Sládečků

Zkouškové je boj, někdy větší někdy menší. Záda mě bolí, jak kdyby si z nich udělala profesionální pradlena (jsou dnes ještě takové?) valník, v hlavě mi hučí, večer co večer uléhám s narůstající nervozitou. Je jasné, že mám hlad. Navíc konstantní psychické tempo chce protiváhu v podobě pohybu a endorfinky pro povzbuzení. Navíc mám hlad, možná už jsem to tu někde zmiňoval.

Venku je mínus padesát, a v ulicích kolem oběda docela mrtvo. Propracuju se metrem na Flóru, kde s JK máme téměř pravidelnou hodinku squashe. Vypravím se o dost dřív. Priority týkající se dnešního oběda vyplývají ze situace - za chvíli jdu hrát, takže něco lehkého. Přemýšlím nad salátem. Ale hlad má jiný názor. Rybka bude to pravé - pokud bude.

U Sládečků je plzeňská restaurace (i když je v Praze, divné) na rohu ulic Chrudimská a Vinohradská. Vypadá z venku zeleně a normálně. Vevnitř vypadá jako by byla vybavená celá z IKEA, hrášková na stěnách (naštěstí ne polévka), sedačky veskrze klubové. První dojem tedy neoslňuje, spíš odpovídá představě firemní kantýny. Posadím se a hned se o mě začíná starat dobře promazaný stroj obsluhy. Restaurace není veliká, dva číšníci jsou navíc profesionální a ostřílení. Jsou milí. Jsou rychlí. A jsou tu pro mě, skutečně mám ten pocit. Super.

Stejně jako je jednoduchý interiér, tak je jednoduchá polední nabídka. Polévka a tři jídla. Polévka se platí zvlášť, chci jen málo jídla před sportem, takže vynechám. První jídlo kuřecí steak, druhé jídlo guláš, třetí jídlo rybka! Smažený pangas, bramborová kaše, citrón. Ano, ano, pangas je rybí zlo, byl jsem několikrát poučen a skoro zlískán za to, že ho používám, že na něj myslím jako na něco poživatelného. Mě prostě chutná. Asi bych mohl obcházet rybí trhy, popřípadě jít lovit do Vltavy, ale když to zmražené peklo je tak lákavé. V hospodě jsem ho ještě neměl, tím spíš v takovéto naze otevřené úpravě.

Na stole přistane prve plzeň, která je vynikající a snese srovnání s Lokálem. Je samozřejmě taky tanková, o pivo se tu umí starat. I když to tady vypadá jak z levného gastrokatalogu, dostanete na stůl šéro jak má být. Asi za tři vteřiny mám na stole jídlo. Skoro ještě dřív, než jsem si objednal. Tohle je masivně rychlé.


Jídlo je - prosté. Dva velké filety ryby, kopec kaše a citrón. To je všechno. Žádná přiblblá petržel, kolečko okurky, nic. Jsem na to tak zvyklý, že se v první chvíli dívám na jídlo nedůvěřivě. Nakonec přemýšlím, jestli se mi to líbí, taková jsem trubka. Líbí se mi to. Líbí a moc. Ryba i kaše chutnají normálně. To je to nejvýstižnější, co dokážu vymyslet. Žádné kouzlo nečekáte, a ono nepřijde, přesto se dobře najíte. Dobře a hodně, porce byla vskutku královská.

Takže dostanu za 130 Ká jídlo a pivo, super rychle, dobře připravené. Obsluha je milá. Je to hned u metra.

Po hře se sem ještě vrátíme na ... no na čaj úplně ne, opět je všechno v pořádku. Rychle, dobře a mile. Takže to jde. Ke Sládečkům určitě na oběd zajděte, nečekejte velký výběr, zato poctivost a fajn zážitek ano.





No comments:

Post a Comment