Saturday 30 June 2012

Degustation ... Červen

Červen byl plný všeho, čeho jen takový správný červen může být. Dotahování studia, první odpočinkové dny. Myslel jsem, že na víno ani nepomyslím, ale to jsem se samozřejmě šeredně mýlil. Přináším sem degustační poznámky, které jsem během měsíce sebral. Vína nemají žádnou spojitost, snad jen to že jsem je ochutnal, většinou s mou nejmilejší JK. Tímto ji chci poděkovat, že je pro mě inspirací a dokáže mě přesvědčit. V tomto pořadí.

Tramín bílý+Tramín Červený, 2011, Vojtěch Sláma
Tohle víno nekoupíte v obchodě, ani v sebelepší vinotéce, nejde si ho objednat na internetu prostě nic. Vlastně jedna možnost by tu byla. Zajeďte do Němčiček, ptejte se po Slámech. Třeba budete mít štěstí, a pokud budete tlouct, určitě Vám bude otevřeno. Tohle je víno, které nemá svou lahev s etiketou. Nemá marketing, nemá obchodního zástupce, nemá dokonce ani korek. Je to velmi dobré víno. Nechci květnatě mluvit o poctivosti, starých časech, péči... ale tohle víno to má, všechno.
Senzorika: Nosík tohoto vína je tenčí, delikátnější, než by vínu tohoto ražení v mé mysli příslušelo. Příjemně překvapují tóny bílých masitých broskví, paleta květinových vůní v čele s ibiškem. Po ochutnání jsem oblažen ještě víc, víno je příjemné, s nádhernou kyselinou, v dochuti dlouze květinové, plné. Ozvou se také tóny mladých jahod. Strukturně je toto víno jednoduché, lehké, proto skvělé.

Im weinegg, Rheingau, Německo
Hezké vinařství ležící na řece Main, dělá typické rieslingy z Rheingau. Technolog vinařství Fabián Schmidt je členem hnutí Generation Riesling, vtipného to uskupení německých mladých vinařů, kteří pochopili, že to co mají je jedinečné, snaží se to opečovávat a zdokonalovat. Já říkám ano, je to jedna z cest. V německém provedení vede k lepším zítřkům regionu jako takového.
Generation Riesling ,2009, Im weinegg
Senzorika:Nádherně se rozvíjející se vůně. Zprvu lipové, postupně nabývá minerality sprašově- břidlicové krajiny Porýní. Květinovost s broskvovými tóny se přesouvá z aromatu do chuti. Tam je bohatá nazrálost, krátká kyselina v závěru. Víno je vyváženéa reprezentativní v katerogii nazrálých Ryzlinků z Reinhghau.

Riesling Feinherb, 2010, Im weinegg
 Senzorika: Typické grepové aroma, lípovost snoubící se s medovostí, v chuti se tohle všechno opakuje. Mineralita a hutnost, mineralita jde až do občasných špiček. Hezká kyselina, přijemně osvěžující a limetová. V dochuti je dohledatelný šeřík, grep, multivitamín.

Toto víno je tu tak trochu omylem, náhodné setkání u pultu, zaujal mě příběh prasete, které chodí krást dobré hrozny z vinic jižní Francie. Na závěr věta: "Ale milé prase, my ti všechny ty dobré hrozny nenecháme!" mě úplně rozsekala.
Wild Pig (Cabernet Sauvignon), 2009, Vin de Pays, Francie
Senzorika: Barva je višňově plná, se světlým, širokým meniskem. Voní hlavně maliny. Chuť není zprvu úplně vábná, je až prázdná, olejovitá. Později se vyloupne chutná čokoláda s malinovou náplní, kombinovaná s lehkým tříslem. Postupně se objeví i kyselina a ony zelené, kořenité tóny, ale jen v náznaku. Víno je to jednoduše pitelné, na můj vkus docela nevýrazné, po čase vystrčí růžky opět malina, něco borůvek.



No comments:

Post a Comment