Tuesday 24 July 2012

Barevná kavárna Na Londýnské

Nealkoholická a nekuřácká kavárna. Neříkám, že by to byl naprostý oxymorón, ale minimálně trošku zvláštně mi to zní. Nekuřáckost chápu, to bychom měli. "Pro lásku k duši nepodáváme alkoholické nápoje" už je minimálně podivné. Když pominu lehce východněpořekadlově laděné vyjádření, tak to tady docela funguje. Nezajdete si sem na pivko, zato mají na lístku jíné zajímavosti, stojící za okus.
Londýnská je nádherná ulice. Když jsem tu stážoval, každé ráno jsem si cestou představoval, jaké to musí být tady bydlet. Prakticky v centru, výstavní bytové domy, dech starých dobrých časů. Jedl jsem tady i v pár hospodách, tohle místo se mi prostě líbí. Až na to, že kdybych tu bydlel, neměl bych kde parkovat svůj Mercedes, a to nepotěší.

Zpátky k Barevné kavárně. Pokud ve vás jméno podniku spolu s úvodem něco evokuje, jste nejspíše na správné cestě. Vevnitř kavárny s přiměřeně útulným interiérem visí obrazy romského malíře (nevím proč je to zdůrazněno, možná někdo napoví), které jsou přiměřeně abstraktní. Celkově na mě vnitřek působí maličko sterilně, ale možná si to taky špatně pamatuju. Dnes jsme seděli venku, a důležité je jídlo.

Tedy prve pití. Jak jsem zmínil, vhledem k absenci alkoholu si tady pivko nedáte, tedy alespoň ne alkoholické. Na výběr máte celou řadu káv, nealko nápoů, šejků, smoothies prostě mraky. Já si dal banánový šejk za pět (rozuměj 55 Ká), připraven z jogurtu, medu, ovoce. Velmi dobrá volba, medu by si zasloužilo ubrat, ale život je vlastně docela hořký, tak co.

JK si dala smoothie, jahoda, máta cosi. Až na to že neměl úplně tu hutnou konzistenci, byl vynikající, chuťově vyvážený, překvapivě osvěžující. Ano, ano, tohle tu umí.

Jídlo se nese v podobném duchu, mají polévku, kus kus, toasty, bagety, saláty. Inu, dal jsem si lososovou bagetu, drahá si objednala salát s pomeranči, ořechy. Kombinace funkční, jak jsme za chvíli zjistili. Objednávka byla přijata téměř okamžitě, na jídlo jsme čekali docela dlouho. Bylo mi sděleno, že tady je to takové pohodovější. Ok, chill. Kolem se rozkládaly maminky s děťátky, slunce svítilo, bylo mi skutečně pohodově.

Jídlo je tu, za aranžmá jednička s hvězdičkou. Bageta rozkrojená a přeložená přes sebe. Listí. Salát vypadá nádherně. Taky skvěle chutná. Zvláštní spojení pomeranče, ořechů, zeleniny. Je tu k dispozici tuna dochucovadel, vyvedených patřičně barevně.

Moje bageta je příběh sám o sobě. Ač na mě losos přímo vykukuje, není úplně cítit v puse. V bagetě je totiž jakýsi druh dresingu, s docele výraznou hořčicovo-medovou chutí. To samotné chutná skvěle, ale trochu kazí dojem z toho lososa. Bageta je hodně pomoučená, nevím, možná to mají tyhle bagety ve zvyku. Dohromady - bageta je moc dobrá, jen nesplňuje svou lososovitost.

Barevná kavárna je ideálním místem setkávání. Vlatně se divím, jaktože to není jejich logo. Pokud chcete na kávu, do klidného prostředí této části centra, rozhodně běžte sem. Tři a půl plyšáka z pěti.








1 comment:

  1. synáčku,češtinu většinou neřeším(ani už na velkou češtinu nemám),ale ve vzduchu přeci jen visí otázka o vyjmenovaných slovech...:-))
    puss

    ReplyDelete