Monday 10 September 2012

[Biró] Mikulov

Po nějakém čase jsem opět zavítal do města rodného, sluncem rovnaného, v tom čase už sklizní vonícího. Bylo krásné odpoledne, dostal jsem chuť na kávu, posadit se, odpočinout si a vychutnat si kouzlo místa. Rozpálené město s ostrůvky stínu k tomu přímo vyzívá.

Na Kostelním náměstí, které působí ne zrovna dojmem náměstí, bývala kdysi trafika, místo setkávání různých s ještě různějšími. Dalo se tu všechno a nemuselo se nic.

Po tom co trafika skončila, bylo na čas zavřeno, na začátku léta se prostor vyloupl. O hodně víc designový, promyšlenější, čistší. Rozhodl jsem se zastavit na kávu tady.

Objednám si espresso. Prubířská objednávka, základ základu. Jeden nepotřebuje víc, tohle stačí.

Naneštěstí se velké překvapení v podobě skvělé kávy nekoná. Büro dělá průměrnou (rozuměj průměrnou v ČR) až podprůměrnou kávu. Nevymyká se tak z celé dlouhé řady kaváren v Mikulově. Ach, ach. Káva má řídkou, nepěknou cremu, přepálený začátek a konec neuvěřitelně otřesně kyselý. Jako třešničku na dortu dostanu malého panáka naprosto ledového mléka.

Odešel jsem zklamaný, jenže to se nedá svítit. Když jsem hledal informace, narazil jsem na profil kavárny/galerie Pirsc na FB. V sekci "About" se píše :".. že máme fakt dobrou mašinu na kafe, že máme fakt dobrý kafe...", když pominu otřesnou obecnou češtinu, není to pravda. Mašina možná dobrá je, kafe fakt dobrý není. 

Dvě usmolené kávové sedliny z šesti. Ach.





No comments:

Post a Comment