Thursday 11 October 2012

Café Lounge

Byl jsem domluvený s SZ na kávu. Samozřejmě, vzhledem k tomu co oba děláme, abychom vydělali na tvrdý chlebíček, chtěl jsem toto setkání spojit i s návštěvou jednoho z těch zajímavějších podniků kavárenského spektra. Nakonec padlo rozhodnutí na Café Lounge, místo tolik opěvovane, známé a kvalitativně zaručené. 
První chybu jsem udělal ignorací pravidla rezervace. Všechno jsme domluvili ten den a já už ten telefon nezvedl, neobjednal se. Přišel jsem o něco dřív, a tak mi skvělý pan číšník stoleček našel. Podezírám taky šťastnou náhodu, která mi do cesty přivedla DB, která tento bar provozovala. První dobrá.
Kavárna je jedním slovem krásná. Zvláštní kombinace top zařízení, rekvizit a milého, pohotového, četného personálu je omračující. Cítíte se tu dobře, i když vedle vás sedí někdo koho neznáte. Místo je perfektně osvětleno, ozvučeno, okávováno, ovzdušněno. Druhá dobrá.
Zatím co čekám, listuju si lístkem. Karafa s vodou je automaticky přistavena. Vzhledem k mé dlouhodobě trvající lásce k filtrovaným kávám se poohlížím po něčem z tohoto ranku. DB doporučuje Vacuum pot, kdo jsem, abych nesouhlasil. Objednám si proto tento vysoce sofistikovaný způsob přípravy kávy. 
Všechno tu plyne tak nějak samozřejmě, obsluha přichází a odchází ve správné momenty, je vstřícná, neobtěžující. Už jsme kompletní a na stůl je připraven onen mechanický pomeranč. Ve zkratce jde o to, že zahřejete vodu v baňce, ta se vzpaří vzhůru, přidáte kávu, celé se to filtruje zase zpátky. Vršek je odšroubován, vy pijete kávu. Je důležité dodržet čas jedné minuty filtrace. Mladý číšník mi všechno tohle vysvětluje, zatímco v jedné ruce drží stopky, usmívá se. Ano, ví co dělá.
Káva, kterou pijeme je z Panamy značka Finco Emporio. Pražená v Doubleshot pražírně 4. října. Má aromatiku až s kmínovými, kořenitými tóny, na začátku jahodový jam, v chuti varíruje od čerstvého kakaového prášku po skořicovo-ovocný závěr. Jsem unešený. Junior verze která je menší, stačí zásobit pohodlně dva lidi. 
Nejíme, ale ve třech si dáme Sylvánské zelené z vinařství Škrobák. Je to mladý, dobře udělaný bestseller. V aromatu umírněný, v chuti má průraznost pancéřové pěsti, s výraznou kyselinou, podtextem limetové šťávy.
Kdyby takovýchto kaváren bylo jen o něco víc, hlavně v jiných částech této země, bylo by snad i lépe na světě. Dávám čtyři a půl kávového bobu, pěkně upraženého a namletého, ke vší spokojenosti.


1 comment:

  1. ...padá na mě nostalgie,to mi chybí.jít tak s někým milým do stejně milého prostředí kavárny...
    ještě že nejsem závislák :-))
    maM

    ReplyDelete