Monday 8 October 2012

Oběd v ... Mlsná Kavka

S novým místem pracovního nasazení přichází i nová místa, kde můžu občerstvit své tělo. Je to jako přednáška, jen s více kaloriemi. Karlín naštěstí těmito místy nešetří, přímo jimi hýří. Hospody a MiniMarkety, těch je tu jak hub po dešti. Skoro každý druhý vchod na hlavní třídě okupuje restaurace/bar/kavárna, stačí si jen vybrat. Cítím že u mě nastupuje mánie "Chyť je všechny!".

Jako první podnik jsem si vybral docela známou Mlsnou Kavku. Jednou jsem tu už byl, pracovně. Majitel je milý chlapík s lehkými problémy s češtinou. Ale nebyla příležitost se najíst, a jak řekl MŠ: "Už tam čepují pivo? Já myslel, že mají jenom Budvar". V létě má hospoda mini zahrádku, která je pohodlná, ale už ne tolik frekventovaná obsluhou. Ta je jinak milá a vstřícná, zdraví, je docela pohotová. O tom možná potom.

Chladná Praha pondělního odpoledne otevřela svou náruč, vděčně jsem se do ni vložil. Železniční most s průjezdem poblíž restaurace působí syrově a neutěšeně, docela dobrý příklad celkové nálady této části města. Vcházím dovnitř. Čeká mě, když ne přímo oáza klidu, tak utěšený, halový prostor s několika stolečky.  Po schodech nahoru je místnost pro rodiče s dětmi, které se instinktivně vzdálím až na samý konec lokálu. Děti asi naštěstí dostaly své ranní opiové čípky, takže hra není tak zuřivá. Já se tím pádem v klidu najím.

Jediné jídlo v odpolední nabídce jsou těstoviny se čtyřmi druhy sýra, olivami a sušenými rajčaty. Přišel jsem na menu, takže si menu dám. Navíc já těstovinám momentálně rozumím, od pátku jsem nejedl nic jiného. Co se týče nápojů, zmínka o kvalitě piva na začátku dává tušit, že dvakrát do stejné řeky nevstoupím. Tajně doufám v "domácí" produkt. Jistě, v Mlsné Kavce nesmí chybět domácí šťávičky. Mátu sice nemají, dám si zázvorovou. Je objednáno.

Na pozadí Manu Chao, poklidná atmosféra umocněná vynikající zázvorovou limonádou. Je jednoduchá, plave v ní pár kousků citrusů, chuť je plná, až mírně řezavá, tak jak má zázvor být. Není sladká, ani kyselá, je tak akorát. Dobrá volba za 38 Ká.

Těstoviny jsou tady, vybral jsem si dobře. Jsou al dente, omáčka je řidší, dochucená a skutečně ze sýrů. Oliv tak akorát, sušené rajčata tři, vypadá to na talíři divně. Možná je alespoň překrojit nebo tak. Navrch hobliny parmazánu. Dobře připravené jídlo, jen ten servis by se dal zlepšit.

Kavka je vegetariánská, takže správně krátký a jednoduchý jídelní lístek se nese ve znamení veggie. Obsluha je tu milá, naobědváte se za stovku, poloha vyhovuje. Dávám čtyři brokolicové stvoly. Ano!

1 comment:

  1. ...no,na Dutou hlavu ani zdaleka nemá :-)) :-))
    ale bez legrace,je to jídlo mého srdce
    puss
    maM

    ReplyDelete