Monday 26 August 2013

Oběd v ... Boem Restaurant

Celé nedělní dopoledne jsem usilovně přemýšlel nad tím, kam se jít najíst. Zašel jsem v úvahách dokonce tak daleko, že jsem zvažoval i možnost využít tolik propagované služby serveru damejidlo.cz, zůstat prostě doma, nechat si přivézt burger nebo svíčkovou. Nakonec pro mě nepřehledný systém, touha se nechat obsluhovat a neochota jíst z polystyrenové krabičky převážily v neprospěch tohoto způsobu stravovaní. Vyrazil jsem tedy na doporučení jiného serveru, Scuk.cz, do makedonské restaurace BOEM.

Název evokuje spíš českou kotlinu nebo jsem spíš bez rozhledu co se balkánské mluvnice týče. Webové stránky restaurace jsou otřesné, téměř mě dokázaly odradit, pak jsem si vzpomněl, jak naše balkánsky zakořeněná rodina dostala oznámení o narození potomka jedné známé z Bulharska, no po rozkliknutí prezentace mi olezl monitor, jaký kýč musel na svůj display vyprodukovat. Asi to tam prostě tak chodí.

Vstup do restaurace je označen křiklavě červenou vývěsní tabulí Budvaru, ve dvoře na zahrádce, která je v základu vyvedena v tradičním středomořském stylu krvelačná rudá vévodí slunečníkům, přebijejíce tak lehce přešvihnutou, nicméně milou rádoby atmosféru přímořské restaurace (viz. okolní foto).

Objednám si k pití co jiného než Budvar, mile mě překvapí v současnosti tolik diskutovaná míra, stejně jako chuť piva, která se dá popsat jako standartní desítka, bez kusu invence, zároveň však také bez vad. O pivo se tu tedy starají jakž takž.

Jídelnímu lístku, který je příjemně proškrtaný dominuje nabídka rozličných pleskavic, na tisíc způsobů, vlastně pořád stejně. Vyberu si jídlo, které je označeno jako Best seller, gurmánskou pleskavicu se sýrem, šunkou a chilli. Opečené brambory. Tečka.

Zatímco přemítám nad účelem háku na výlov velryb, který je ležérně zavěšen na lampě protější stěny a počítám okýnka v až přehnaně symetrických domcích na pobřeží nástěnné malby, přistane přede mnou onen magický karbanátek.

Na talíři je kromě něj spolu s bramborami jen kupka bílého čerstvého zelí, působí tak lehce smutně. Než se do něj zakousnu. Maso je neuvěřitelně šťavnaté, správně dochucené,dobře propečené, obrovské. Kousky sýra vytékají tak jak mají, příjemná, i když trochu plochá pálivost mě lechtá až na patře. O bramborách naopak nemůžu říct nic moc dobrého, jsou staré, suché, zkrátka k jídlu se moc nehodí. Sklenka červeného by se možná hodila lépe, ale po strohé informaci, že z vinného lístku stejně nemají všechno, následovanou trapnou pauzou jsem se ani nepokusil.

Boem splnila mé očekávání týkající se vynikající balkánské speciality nad očekávání. Přes výhrady k prostředí, špatné příloze, malých chybách stran obsluhy přesto dávám tři a půl pečené papriky. A to je něco na nedělní oběd.
 

No comments:

Post a Comment