Tuesday 18 October 2011

Oběd v ... Golden tikka

Skoro to vypadá jako bych se dal na objevování národních kuchyní. O víkendu to bylo Maďarsko, dnes jsme vyrazili do indické restaurace. No, indické, kuře tikka masala bylo prohlášeno za pravé národní jídlo Velké Británie. Alespoň co se hospodských jedlíků týče, Indie je zjevně stále součástí nádherného Britského impéria. Ale to jsem se dočetl dnes večer na wikipedii, rozhodnutí jít se najíst do Golden tikka padlo o mnoho dřív. Důvodem bylo něco o hodně prostějšího než touha objevovat. Správně tušíte, byl to hlad.

Golden tikka je nenápadná resturace, která je ukrytá v nově vystavěném komplexu budov za lékařským domem na I.P.Pavlova. Na to, že tu nějaká restaurace vůbec je, upozorňuje jen áčkový poutač na chodníku a skromný vývěsní štít. Když se odvážíte dovnitř, přivítá vás sterilní chodba s pár schody. Jakmile je vycupkáte, nastane údiv. Za automatickými dveřmi je poměrně rozlehlý prostor, který je vyvedený ve žluto-oranžové, čistý, jednoduchý. Lámanou češtinou vás vítá a zároveň odvádí ke stolu snědý číšník v košili s vestičkou. Jakmile jsem ho uviděl, zauvažoval jsem, jestli jsem nepřešvihl svůj horní cenový strop vyměřený pro obědy.

Po usazení a spoustě úsměvů ze strany personálu ( ano jsou skutečně takoví, až jim to místy je těžké věřit), dostaneme na stůl okamžitě konev s vodou a dva hrnečky. Stylově, kovově, geniálně. Obědové menu je jednoduché, mají asi šest jídel, jedno z toho vyloženě vegetariánské, zbytek je variace na slavné kuře tikka masala. Všechny mají na konci přidané slovíčko "menu", což mě lehce zneklidní. Já si dám Chicken Tikka Masala menu a slečna FF si vybere Kuřecí menu. Objednáváme si každý ještě malou plzeň, což s odstupem moc nechápu. Pivo v tomhle tipu hospody samozřejmě není žádná hitparáda. Tanková Plzeň v Lokále je tanková Plzeň v Lokále. Takže pivo v Tikka Masala ne, bylo docela řídké.

Zatímco čekáme, kolem panuje čilý ruch, zjevně je toto další z restaurací, kam chodí lidé pracující v okolí na oběd. Hraje tu perfektní muzika, výběrový styl amerických seriálů takže jsem nadmíru spokojený. Po nějáké té době, která byla lehce pod hranou únosnosti, po kterou jsem ochotný čekat na oběd, nám usměvavý číšník přinese dva kovové tácy. Na keramiku zapomeňte, tady se jí z kovových misek, plat a kotlíků. Tohle vidím před sebou o hodně radši než otřískaný cibuláč.

Já mám před sebou dvě větší a jednu malou mističku. V té je načervenalá tekutina která nádherně voní směsí rajčat a kokosu. Ve dvou dalších miskách rýže a samotné kuře tikka masala, což jsou kuřecí kousky v omáčce. Ta existuje v tisíce variantách, většinou v ní bývá koriandr, rajčata, cibule... Fantasii se meze nekladou. Usoudím, že červená tekutina je omáčka na rýži, tak si ji na ni s gustem vyliju. Udivené pohledy kolemsedících mě usvědčí z mé trestuhodné nevědomosti. Přivolám tedy usměvavého Inda, který mi sdělí, že je to polévka. Budiž, nikdo není dokonalý. Slečna FF potlačuje smích za výrazem " I told you so". Zbytek tedy sním jen tak. Je to neuvěřitelně lahodná, voňavá věc. Je jí málo, tak na 15 lžic což je super- nikdo se nechce zašvihat polévkou před hlavním jídlem. Kuře je skvělé, omáčka je smetanová, lehce pálivá, kořeněná a s podlouhlou rýží se strašně dobře doplňuje.

Slečna FF má tác, na kterém jsou v jednotlivých oddílech kuře ve špenátu (také lehce pikantní, špenát je jemný, řekl bych ušlehaný), také rýži, kořeněné brambory (ty jsou uvařené a poté ještě dopečené) a jogurtovou omáčku. Všechno je dobře dochucené, zajímavé. Polévku má také.

Se dvěma malými pivy jsme se dostali na částku 320 Kč, což je horní limit na oběd pro dva. Za své peníze jsme dostali skvělou obsluhu, vynikající "exotické" jídlo, které bylo v naprostém pořádku. Oběd v centru Prahy, tentokrát byl skutečným požitkem. Goldem tikka si mě získala, na rychlý pracovní oběd nebo prostě oběd s přáteli naprosto ideální.

2 comments:

  1. úplně jsem na to dostala chuť
    puss

    ReplyDelete
  2. Bylo to moc dobre uzila by sis to, mam M.

    ReplyDelete